ЙОГА КУРС ЛЪКИ БАНСКО

5 или 4 дни в апартхотел Лъки Банско СПА&Релакс*****

Периоди на провеждане:

  • prakashкурсове с пракаш индийски йога инструктор

    Очаквайте ни през 2021 отново!

Цени:

Цените за 1 участник при пълен пансион и самостоятелно настаняване в студио Лукс за целия престой са:

• За 4-дневен курс (3 нощувки) – 280 евро.
• За 5-дневен курс (4 нощувки) – 350 евро

С какво
се отличаваме

  • prakash

    Пракаш
    индийски йога инструктор

  • Мукеш Мамгейн

    МУКЕШ МАГМЕЙН
    индийски готвач по Аюрведа

  • йога сесии

    4 ЧАСА ЙОГА СЕСИИ
    (сутрин, следобед, вечер)

  • йога масажи

    Масаж 50 мин.
    (включен в цената)

  • ниво на хотела

    5 ЗВЕЗДНО НИВО
    в хотел Лъки Банско

  • преходи

    ЕЖЕДНЕВНИ ПРЕХОДИ
    в планината

И ОЩЕ

  • КОННА ЕЗДА

    КОННА ЕЗДА

  • ЛЕКЦИИ ПО ЙОГА

    ЛЕКЦИИ ПО ЙОГА

  • ПИКНИК

    ПИКНИК

  • ПРИЕМ НА ЗЕОЛИТ

    ПРИЕМ НА ЗЕОЛИТ

ПОЛЗИТЕ
ОТ ЙОГА ЗА ВАС

Yoga pose





  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 1

    Яма (Yama) – Принципите на яма изграждат външна, обществена самодисциплина, която е изключително важна, когато се следва пътят на източната наука.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 2

    Нияма (Niyama) - укрепва личността на човека и му дават възможност сам да изучава себе си – своите реакции и поведенчески модели, в голяма дълбочина.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 3

    Асана (Asana) - стимулират мускулите и нервите по специфичен начин, допринасяйки за създаването на най-важното условие за практикуването на йога – физическо тяло с идеално здраве

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 4

    Пранаяма (Pranayama) - Контролът на жизнената енергията има огромна полза за физическото здраве, както и за успокояване и балансиране на умствените процеси и психичните реакции.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 5

    Пратяхара (Pratyahara) - Тази практика балансира и успокоява петте сетива – зрение, слух, обоняние, допир и вкус. Напрежението в ума намалява значително дори след кратко „отдръпване“ навътре. .

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 6

    Дхарана ( Dharana) - Тренират се волята и постоянството; мозъкът подобрява способността си да запаметява; увеличават се вниманието, както и устойчивостта на мисловните процеси.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 7

    Дхяна (Dhyana) - помага да преодолеем тези ограничения – да осъзнаем по-фините и позитивни сили в себе си, да развием способности (като интуицията например).

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 8

    Самадхи (Samadhi) - четвъртото състояние на съзнанието, което надхвърля трите нормални: на събуждане, сънуване и сън без сънища. Човекът, който постига самадхи, се превръща в дар за своето общество .

ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ПОЛЗИТЕ ОТ ЙОГА

ПОЛЗИТЕ ОТ АЮРВЕДИЧНОТО ХРАНЕНЕ

Включват се всички видове храни, но съчетани в подходящи комбинации. В аюрведичното хранене продуктите могат да се комбинират така, че да се постигне синергичен ефект с цел подобрение на здравето.

  • ayufoodayufoodayufoodayufood
  • ο Аюрведичният начин на хранене ни позволява да консумираме всички видове храни, като ни дава напътствия за различните концепции и ни помага да осъзнаем ролята на правилното хранене в нашия живот.
    ο Обръща се специално внимание на храносмилателния процес и поддържането на метаболизма в баланс.
    ο Аюрведичното хранене има индивидуална насоченост – съобразено е с възрастта и местоположението на човека и отчита промените в сезоните и времето. Тази гъвкавост прави концепцията по-близка на хората и улеснява приложението на хранителния режим в ежедневието.

    ВИЖТЕ ВСИЧКИ ПОЛЗИ

КОИ СА 100-ТЕ НАЙ-ИЗПОЛЗВАНИ АСАНИ

АСАНИ ОТ ИЗПРАВЕНА ПОЗИЦИЯ

  • АСАНИ Тадасана
    (Tadasana)
  • АСАНИ Урдва Намаскарасана
    (Urdhva Namaskarasana)
  • АСАНИ Вирабхадрасана
    (Virabhadrasana)
  • АСАНИ Утхита Хаста Падасана
    (Utthita Hasta Padasana)
  • АСАНИ Гарудасана
    (Garudasana)


АСАНИ ОТ ИЗПРАВЕНА ПОЗИЦИЯ С НАВЕЖДАНЕ НАПРЕД

  • АСАНИ Парсвотанасана
    (Parsvottanasana)
  • АСАНИ Прасарита Падотанасана
    (Prasarita Padottanasana)
  • АСАНИ Бадха Хаста Утанасана
    (Baddha Hasta Uttanasana)
  • АСАНИ Утанасана
    (Uttanasana)

АСАНИ В КЛЕК

  • АСАНИ Уткатасана
    (Utkatasana)
  • АСАНИ Париврта Уткатасана
    (Parivrtta Utkatasana)
  • АСАНИ Утката Конасана
    (Utkata Konasana)
  • АСАНИ Ватаянасана
    (Vatayanasana)
  • АСАНИ Маласана
    (Malasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ КОЛЯННА ОПОРА

  • АСАНИ Марджасана
    (Marjaryasana)
  • АСАНИ Битиласана
    (Bitilasana)
  • АСАНИ Вяграсана
    (Vyaghrasana)
  • АСАНИ Ека Пада Саламба Капотасана
    (Eka Pada Salamba kapotasana)
  • АСАНИ Адо Мукха Сванасана
    (Adho Mukha Svanasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ ЛИЦЕВ ЛЕГ

  • АСАНИ Дханурасана
    (Dhanurasana)
  • АСАНИ Ащангасана
    (Ashtangasana)
  • АСАНИ Бхуджангасана
    (Bhujangasana)
  • АСАНИ Макарасана
    (Makarasana)
  • АСАНИ Шалабасана
    (Shalabhasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ ТИЛЕН ЛЕГ

  • АСАНИ Урдва Прасарита Падасана
    (Urdhva Prasarita Padasana)
  • АСАНИ Супта Падангустхасана
    (Supta padangusthasana)
  • АСАНИ Парипурна Навасана
    (Paripurna Navasana)
  • АСАНИ Матсясана
    (Matsyasana)
  • АСАНИ Паванмуктасана
    (Pawanmuktasana)


АСАНИ ОТ СЕДЯЩО ПОЛОЖЕНИЕ С НАВЕЖДАНЕ НАПРЕД

  • АСАНИ Пасчимотасана
    (Paschimottanasana)
  • АСАНИ Джану Ширшасана
    (Janu Sirsasana)
  • АСАНИ Баласана
    (Balasana)
  • АСАНИ Сасангасана
    (Sasangasana)
  • АСАНИ Симхасана
    (Simhasana)


АСАНИ ОТ СЕДЯЩО ПОЛОЖЕНИЕ

  • АСАНИ Дандасана
    (Dandasana)
  • АСАНИ Бадха Конасана
    (Baddha Konasana)
  • АСАНИ Упависта Конасана
    (Upavistha Konasana)
  • АСАНИ Парватасана
    (Parvatasana)
  • АСАНИ Вирасана
    (Simhasana)


АСАНИ С ОГЪВАНЕ В СТРАНИ

  • АСАНИ Утхита Триконасана
    (Utthita Trikonasana)
  • АСАНИ Утхита Парсваконасана
    (Utthita Parsvakonasana)
  • АСАНИ Париврта Джану Ширшасана
    (Parivrttta Janu Sirsasana)
  • АСАНИ Ардха Чандрасана
    (Ardha Chandrasana)
  • АСАНИ Паригхасана
    (Parighasana)


АСАНИ С ОГЪВАНЕ НАЗАД

  • АСАНИ Ханумасана
    (Hanumanasana)
  • АСАНИ Устрасана
    (Ustrasana)
  • АСАНИ Урдва Данурасана
    (Urdhva Dhanurasana – Chakrasana)
  • АСАНИ Капотасана
    (Kapotasana)
  • АСАНИ Анджанеуасана
    (Anjaneyasana)


АСАНИ ТРЕНИРАЩИ БАЛАНС

  • АСАНИ Ширшасана
    (Sirsasana)
  • АСАНИ Бакасана
    (Bakasana)
  • АСАНИ Маурасана
    (Mayurasana)
  • АСАНИ Аштавакрасана
    (Ashtavakrasana)
  • АСАНИ Адо Мукха Врксасана
    (Adho Mukha Vrksasana)


ОБЪРНАТИ АСАНИ

  • АСАНИ Ширшасана
    (Halasana)
  • АСАНИ Сарвангасана
    (Sarvangasana)
  • АСАНИСупта Конасана
    (Supta Konasana)
  • АСАНИ Супта Пасчимотасана
    (Supta Paschimottasana)
  • АСАНИ Карнапидасана
    (Karnapidasana)

ВИЖТЕ ВСИЧКИ 100 АСАНИ


ВИДОВЕ ЙОГА В
НАШИЯ КУРС

  • yoga1
  • Сатянанда йога

    Основател на системата Сатянанда йога е Шри Свами Сатянанда Сарасвати и неговите последователи. Този стил йога съчетава разнообразни йога практики, измежду които: асани (физически пози), чрез които се постига баланс между ума и тялото чрез физическото тяло, дихателните практики (пранаяма), с които се въздейства на енергийното тяло (поизвестно като чи или ки в някой други системи), медитация – практика, с която се постига фокусиране и успокояване на ума.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
  • yoga1
  • Раджа йога

    Раджа йога е система, която е създадена и описана от мъдреца Патанджали в създадените от него „Йога сутри“. В текста са обхванати всички осем фази от йога практикуването и всички те, взети заедно, са известни като Раджа йога. Йогийската система Раджа йога е обширна. Тя се занимава с човешкото поведение и личност, и постигането на усъвършенстване.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
  • yoga1
  • Хатха йога

    Понятието Хатха йога традиционно се ползва, за да опише физическите практики от асана. Най-често този вид йога се практикува чрез позите и асаните. Сричката ха носи смисъла на жизнената сила, която действа на физическото тяло, а тха се отнася до читта (умствената сила). Хатха йога е своеобразен катализатор, който събужда и двете енергии, които пък направляват нашия живот. Техниките, които се използват в този стил йога, пречистват и хармонизират целите системи на физическото тяло, а ума го фокусират. Тези практики са прелюдие и подготовка за по-сложните практики като кундалини и чакра.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Вижте още видове йога

КАКВО СПОДЕЛЯТ НАШИТЕ КЛИЕНТИ

Запалена съм по йогата от близо 15 години и с нетърпение очаквах да посетя курс, който съчетава планинска почивка с любимите ми занимания.Прочетете тук →

Светлана

Приятно съм изненадана от йога курса, който провеждате в Лъки Банско! Чудесна атмосфера в хотела, прекрасен и вежлив персонал, изключително компетентен йога инструктор. Продължавайте в същия дух!

Мария

Здравейте, Пишем ви, за да изкажа огромното си възхищение по организацията на курса по йога. Бях за 6 прекрасни дни по програмата с Камал и съм заредена с много положителни емоции!Прочетете тук →

ПЕТРАНКА

ВИЖТЕ ОЩЕ ОТЗИВИ

ПОЛЕЗНИ СТАТИИ

Ще помогне ли йогата за предотвратяване или по-бързото възстановяване след КОВИД-19?

Разразилата се пандемия от коронавирус доведе със себе си различни проблеми за всеки един от нас. Една от особеностите на КОВИД-19 е, че той оставя трайни следи у повечето хора, които са го преболедували. Включително наскоро учени направиха връзка между дългосрочните оплаквания вследствие от преболедуването на новия коронавирус със синдрома на хроничната умора.  На тези изводи са навели резултатите от изследвания на щатския Национален Институт по алергиите и инфекциозните заболявания, базиран в Бетезда, щата Мериленд. Разбира се, не само ковидът ни притеснява тази зима, но той е в основа на много от страховете ни – и с право. Заболяванията на дихателните пътища и белите дробовеПрочетете тук →

Може ли йога да помогне при наднормено тегло при децата?

През последната година освен здравословната и социалната тематика, теглото бе една от най-обсъжданите теми. Като не особено изненадващ, но все така неприятен факт много от нас откриха, че са увеличили размера на дрехите с една, две и дори три степени нагоре. Страшното е, че същото се случи и с много деца. Свикнали да си хапват на воля, малчуганите преди тичаха по цял ден по училищните коридори, игрищата и спортните зали. Това сега се наложи да се промени и те започнаха да прекарват все повече време вкъщи и най-вече – пред компютъра и телевизора. Много родители се оплакват, че това е довело до негативни последици заПрочетете тук →

Как с йога да подобрим здравословното си състояние и да се предпазим от вируси?

Всяка зима грипът и простудата са една от болестите, които засягат голяма част от населението. Бяхме ги приели като част от живота си и безропотно се заразявахме с тях, карайки ги на крак до когато успеем. На работното място хората бяха започнали да смятат едва ли не за глезльовци хората, отсъстващи поради подобни оплаквания.  Едва днес ние си даваме сметка, че и това е коствало много животи досега. През тази година един особен играч на страната на патогените промени правилата на играта и накара всеки от нас да се замисли дали полага достатъчно грижи за своето благополучие. Никога преди 2020 г. качеството на живот неПрочетете тук →

Йога за начинаещи – какво трябва да знаем

Йогата е комплексна древна наука, която води началото си от земите на днешна Индия. Прилагат я не само гурута и почитатели на източните философии – днес тя е интегрален елемент от физиотерапии, програми за гимнастика и отслабване, детокс режими, лечение на посттравматичен стрес и др. Десетките ползи от нея са предизвикали възникването и на специален раздел йога за бременни. Имам ли нужда от специфична подготовка, за да започна да се занимавам с йога? Една от най-хубавите страни на йога е, че винаги можем да направим първи стъпки в нея. Няма нужда да сме нито атлетични, нито в първа младост или в перфектно здраве, за даПрочетете тук →

Йога асани, подходящи за отслабване

Все по-често диетолозите ни препоръчват да съчетаваме хранителните диети с физическа активност. В древната философия на аюрведа вече е било известно, че тя ни помага да намалим зависимостта си от храната. Тоест, колкото повече йога практикуваме, толкова повече можем да си позволим да ядем неща, които не са присъщи и не се препоръчват за нашата доша конституция. Паралелно с това, практикувайки йога, притъпяваме апетита си към вредни храни и балансираме себе си. Освен че е физическа активност, достатъчно лесна и приятна да се извършва от аматьори без много опит в спорта, йога има магическите свойства да отключва блокажите в нашето тяло. Именно затова тя еПрочетете тук →

При кои заболявания трябва да внимаваме при практикуването на йога?

На практика няма болести, при които се забранява практикуването на йога. Важно е обаче да внимаваме с това какви асани избираме според състоянието си, да не се претоварваме и да избягваме позите, които ни причиняват дискомфорт. Добрата новина е, че йога предлага голямо разнообразие от модификации и вариации, които можем да използваме при необходимост.  Освен това е доказано, че йога подобрява здравословния тонус и може да ни помогне в борбата с редица заболявания. Предлагаме ви списък от някои заболявания и по-трудни за изпълнение асани, чието взаимодействие може да ни донесе негативен ефект, а също и предложения, с които можем да ги заместим.  Практикувайте с повишеноПрочетете тук →

Кои са най-възрастните йога учители в света?

Древното йога изкуство отдавна е излязло от границите на родната си  Индия е завладяло света. Днес йога студия работят във всеки град и всяка страна, а практикуващите асани са над 2 милиарда души.  Интересът към йогийските упражнения се засилва непрестанно, тъй като хората търсят начини не само да се справят с различни заболявания, но и начин да живеят по-дълго и здравословно. Вярата, че йогата помага за дълголетието се засилва и от факта, че много от най-известните йога учители не само са доживели до завидна възраст, но и са практикували и преподавали йога на възраст, в която физически това изглежда невъзможно.   7 от най-възрастните йогаПрочетете тук →

Йога упражнения при болки в гърба

Болките в кръста и гърба са често срещано явление при доста хора. С напредването на възрастта, тези проблеми се задълбочават особено ако работим статичен труд на бюро, или пък заради няколкото килограма в повече. Наличието на гръбначни изкривявания допълнително усложнява проблема, като ни хвърля в един омагьосан кръг на все повече и повече болка. А при много хора става въпрос за генетична предразположеност на тъканите, което означава, че дори и без други рискови фактори, много често те са застрашени от дископатия и др. Какво можем да направим така, че без инвазивна намеса да облекчим страданията на гръбначния си стълб? Заболяванията и травмите на гърба саПрочетете тук →

Йога упражнения при мигрена

Хроничната мигрена измъчва значителен процент от хората в съвременния свят. Изразява се в периоди на пулсираща болка, обикновено в едната половина от главата. Пристъпите на мигрената могат да продължат между няколко часа и няколко дни, както и да бъдат съпътствани от прилошаване, изострена сетивна чувствителност и повръщане. Много хора страдат от нея още от дълбока древност. През ХХ век развиващата се вече с главоломни темпове фармацевтична индустрия въвежда употребата на семейство медикаменти, наречени триптани. Те са базирани на активното вещество триптамин, който взаимодейства със серотониновите ни рецептори и свива кръвоносните съдове. Триптаните са доказано ефективни против болката от мигрената, но дават и голям брой нежеланиПрочетете тук →

Кои са най-трудните за изпълнение асани?

Някои асани в хатха йога са учудващо по-трудни от други, които са ни изглеждали доста “по-завъртяни”, а сме се справили с тях. Гарван (бакасана) Смятана от много за трудна, тази поза всъщност е сложна само като концепция.  Щом веднъж сме я проумели, ще разберем, че нейното изпълнение не е толкова свързано със силата на ръцете ни, а със законите на физиката и силата на нашата концентрация. Ако това, което ви притеснява, е, че няма да издържите на собствената си тежест, не се тревожете – този страх е напълно неоснователен. Трудното е, докато успеете да наместите тялото си в една вертикална права.  Когато постигнете това, мигновеноПрочетете тук →