ЙОГА КУРС ЛЪКИ БАНСКО

5 или 4 дни в апартхотел Лъки Банско СПА&Релакс*****

Периоди на провеждане:

  • prakashкурсове с пракаш индийски йога инструктор 20 – 24 октомври 202 г.

Цени:

Цените за 1 участник при пълен пансион и самостоятелно настаняване в студио Лукс за целия престой са:

• За 4-дневен курс (3 нощувки) – 308 евро.
• За 5-дневен курс (4 нощувки) – 385 евро

С какво
се отличаваме

  • prakash

    Пракаш
    индийски йога инструктор

  • Мукеш Мамгейн

    МУКЕШ МАГМЕЙН
    индийски готвач по Аюрведа

  • йога сесии

    4 ЧАСА ЙОГА СЕСИИ
    (сутрин, следобед, вечер)

  • йога масажи

    Масаж 50 мин.
    (включен в цената)

  • ниво на хотела

    5 ЗВЕЗДНО НИВО
    в хотел Лъки Банско

  • преходи

    ЕЖЕДНЕВНИ ПРЕХОДИ
    в планината

И ОЩЕ

  • КОННА ЕЗДА

    КОННА ЕЗДА

  • ЛЕКЦИИ ПО ЙОГА

    ЛЕКЦИИ ПО ЙОГА

  • ПИКНИК

    ПИКНИК

  • ПРИЕМ НА ЗЕОЛИТ

    ПРИЕМ НА ЗЕОЛИТ

ПОЛЗИТЕ
ОТ ЙОГА ЗА ВАС

Yoga pose





  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 1

    Яма (Yama) – Принципите на яма изграждат външна, обществена самодисциплина, която е изключително важна, когато се следва пътят на източната наука.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 2

    Нияма (Niyama) - укрепва личността на човека и му дават възможност сам да изучава себе си – своите реакции и поведенчески модели, в голяма дълбочина.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 3

    Асана (Asana) - стимулират мускулите и нервите по специфичен начин, допринасяйки за създаването на най-важното условие за практикуването на йога – физическо тяло с идеално здраве

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 4

    Пранаяма (Pranayama) - Контролът на жизнената енергията има огромна полза за физическото здраве, както и за успокояване и балансиране на умствените процеси и психичните реакции.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 5

    Пратяхара (Pratyahara) - Тази практика балансира и успокоява петте сетива – зрение, слух, обоняние, допир и вкус. Напрежението в ума намалява значително дори след кратко „отдръпване“ навътре. .

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 6

    Дхарана ( Dharana) - Тренират се волята и постоянството; мозъкът подобрява способността си да запаметява; увеличават се вниманието, както и устойчивостта на мисловните процеси.

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 7

    Дхяна (Dhyana) - помага да преодолеем тези ограничения – да осъзнаем по-фините и позитивни сили в себе си, да развием способности (като интуицията например).

  • HORSEBACK RIDING

    ПОЛЗА 8

    Самадхи (Samadhi) - четвъртото състояние на съзнанието, което надхвърля трите нормални: на събуждане, сънуване и сън без сънища. Човекът, който постига самадхи, се превръща в дар за своето общество .

ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ПОЛЗИТЕ ОТ ЙОГА

ПОЛЗИТЕ ОТ АЮРВЕДИЧНОТО ХРАНЕНЕ

Включват се всички видове храни, но съчетани в подходящи комбинации. В аюрведичното хранене продуктите могат да се комбинират така, че да се постигне синергичен ефект с цел подобрение на здравето.

  • ayufoodayufoodayufoodayufood
  • ο Аюрведичният начин на хранене ни позволява да консумираме всички видове храни, като ни дава напътствия за различните концепции и ни помага да осъзнаем ролята на правилното хранене в нашия живот.
    ο Обръща се специално внимание на храносмилателния процес и поддържането на метаболизма в баланс.
    ο Аюрведичното хранене има индивидуална насоченост – съобразено е с възрастта и местоположението на човека и отчита промените в сезоните и времето. Тази гъвкавост прави концепцията по-близка на хората и улеснява приложението на хранителния режим в ежедневието.

    ВИЖТЕ ВСИЧКИ ПОЛЗИ

КОИ СА 100-ТЕ НАЙ-ИЗПОЛЗВАНИ АСАНИ

АСАНИ ОТ ИЗПРАВЕНА ПОЗИЦИЯ

  • АСАНИ Тадасана
    (Tadasana)
  • АСАНИ Урдва Намаскарасана
    (Urdhva Namaskarasana)
  • АСАНИ Вирабхадрасана
    (Virabhadrasana)
  • АСАНИ Утхита Хаста Падасана
    (Utthita Hasta Padasana)
  • АСАНИ Гарудасана
    (Garudasana)


АСАНИ ОТ ИЗПРАВЕНА ПОЗИЦИЯ С НАВЕЖДАНЕ НАПРЕД

  • АСАНИ Парсвотанасана
    (Parsvottanasana)
  • АСАНИ Прасарита Падотанасана
    (Prasarita Padottanasana)
  • АСАНИ Бадха Хаста Утанасана
    (Baddha Hasta Uttanasana)
  • АСАНИ Утанасана
    (Uttanasana)

АСАНИ В КЛЕК

  • АСАНИ Уткатасана
    (Utkatasana)
  • АСАНИ Париврта Уткатасана
    (Parivrtta Utkatasana)
  • АСАНИ Утката Конасана
    (Utkata Konasana)
  • АСАНИ Ватаянасана
    (Vatayanasana)
  • АСАНИ Маласана
    (Malasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ КОЛЯННА ОПОРА

  • АСАНИ Марджасана
    (Marjaryasana)
  • АСАНИ Битиласана
    (Bitilasana)
  • АСАНИ Вяграсана
    (Vyaghrasana)
  • АСАНИ Ека Пада Саламба Капотасана
    (Eka Pada Salamba kapotasana)
  • АСАНИ Адо Мукха Сванасана
    (Adho Mukha Svanasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ ЛИЦЕВ ЛЕГ

  • АСАНИ Дханурасана
    (Dhanurasana)
  • АСАНИ Ащангасана
    (Ashtangasana)
  • АСАНИ Бхуджангасана
    (Bhujangasana)
  • АСАНИ Макарасана
    (Makarasana)
  • АСАНИ Шалабасана
    (Shalabhasana)


АСАНИ ОТ ПОЗИЦИЯ ТИЛЕН ЛЕГ

  • АСАНИ Урдва Прасарита Падасана
    (Urdhva Prasarita Padasana)
  • АСАНИ Супта Падангустхасана
    (Supta padangusthasana)
  • АСАНИ Парипурна Навасана
    (Paripurna Navasana)
  • АСАНИ Матсясана
    (Matsyasana)
  • АСАНИ Паванмуктасана
    (Pawanmuktasana)


АСАНИ ОТ СЕДЯЩО ПОЛОЖЕНИЕ С НАВЕЖДАНЕ НАПРЕД

  • АСАНИ Пасчимотасана
    (Paschimottanasana)
  • АСАНИ Джану Ширшасана
    (Janu Sirsasana)
  • АСАНИ Баласана
    (Balasana)
  • АСАНИ Сасангасана
    (Sasangasana)
  • АСАНИ Симхасана
    (Simhasana)


АСАНИ ОТ СЕДЯЩО ПОЛОЖЕНИЕ

  • АСАНИ Дандасана
    (Dandasana)
  • АСАНИ Бадха Конасана
    (Baddha Konasana)
  • АСАНИ Упависта Конасана
    (Upavistha Konasana)
  • АСАНИ Парватасана
    (Parvatasana)
  • АСАНИ Вирасана
    (Simhasana)


АСАНИ С ОГЪВАНЕ В СТРАНИ

  • АСАНИ Утхита Триконасана
    (Utthita Trikonasana)
  • АСАНИ Утхита Парсваконасана
    (Utthita Parsvakonasana)
  • АСАНИ Париврта Джану Ширшасана
    (Parivrttta Janu Sirsasana)
  • АСАНИ Ардха Чандрасана
    (Ardha Chandrasana)
  • АСАНИ Паригхасана
    (Parighasana)


АСАНИ С ОГЪВАНЕ НАЗАД

  • АСАНИ Ханумасана
    (Hanumanasana)
  • АСАНИ Устрасана
    (Ustrasana)
  • АСАНИ Урдва Данурасана
    (Urdhva Dhanurasana – Chakrasana)
  • АСАНИ Капотасана
    (Kapotasana)
  • АСАНИ Анджанеуасана
    (Anjaneyasana)


АСАНИ ТРЕНИРАЩИ БАЛАНС

  • АСАНИ Ширшасана
    (Sirsasana)
  • АСАНИ Бакасана
    (Bakasana)
  • АСАНИ Маурасана
    (Mayurasana)
  • АСАНИ Аштавакрасана
    (Ashtavakrasana)
  • АСАНИ Адо Мукха Врксасана
    (Adho Mukha Vrksasana)


ОБЪРНАТИ АСАНИ

  • АСАНИ Ширшасана
    (Halasana)
  • АСАНИ Сарвангасана
    (Sarvangasana)
  • АСАНИСупта Конасана
    (Supta Konasana)
  • АСАНИ Супта Пасчимотасана
    (Supta Paschimottasana)
  • АСАНИ Карнапидасана
    (Karnapidasana)

ВИЖТЕ ВСИЧКИ 100 АСАНИ


ВИДОВЕ ЙОГА В
НАШИЯ КУРС

  • yoga1
  • Сатянанда йога

    Основател на системата Сатянанда йога е Шри Свами Сатянанда Сарасвати и неговите последователи. Този стил йога съчетава разнообразни йога практики, измежду които: асани (физически пози), чрез които се постига баланс между ума и тялото чрез физическото тяло, дихателните практики (пранаяма), с които се въздейства на енергийното тяло (поизвестно като чи или ки в някой други системи), медитация – практика, с която се постига фокусиране и успокояване на ума.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
  • yoga1
  • Раджа йога

    Раджа йога е система, която е създадена и описана от мъдреца Патанджали в създадените от него „Йога сутри“. В текста са обхванати всички осем фази от йога практикуването и всички те, взети заедно, са известни като Раджа йога. Йогийската система Раджа йога е обширна. Тя се занимава с човешкото поведение и личност, и постигането на усъвършенстване.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
  • yoga1
  • Хатха йога

    Понятието Хатха йога традиционно се ползва, за да опише физическите практики от асана. Най-често този вид йога се практикува чрез позите и асаните. Сричката ха носи смисъла на жизнената сила, която действа на физическото тяло, а тха се отнася до читта (умствената сила). Хатха йога е своеобразен катализатор, който събужда и двете енергии, които пък направляват нашия живот. Техниките, които се използват в този стил йога, пречистват и хармонизират целите системи на физическото тяло, а ума го фокусират. Тези практики са прелюдие и подготовка за по-сложните практики като кундалини и чакра.

    НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Вижте още видове йога

КАКВО СПОДЕЛЯТ НАШИТЕ КЛИЕНТИ

Здравейте, Пишем ви, за да изкажа огромното си възхищение по организацията на курса по йога. Бях за 6 прекрасни дни по програмата с Камал и съм заредена с много положителни емоции!Прочетете тук →

ПЕТРАНКА

Запалена съм по йогата от близо 15 години и с нетърпение очаквах да посетя курс, който съчетава планинска почивка с любимите ми занимания.Прочетете тук →

Светлана

Приятно съм изненадана от йога курса, който провеждате в Лъки Банско! Чудесна атмосфера в хотела, прекрасен и вежлив персонал, изключително компетентен йога инструктор. Продължавайте в същия дух!

Мария

ВИЖТЕ ОЩЕ ОТЗИВИ

ПОЛЕЗНИ СТАТИИ

Кои са най-препоръчителните асани за начинаещи

Много от преподавателите и напредналите последователи в йога споделят, че първите им сблъсъци с упражненията е довел до леки и средни контузии. Да не ви плашим, но е възможно да се нараним и доста сериозно. Какво трябва да знаем за йога, преди да започнем да практикуваме? Някои непосветени казват, че йогата им изглежда като антология от странни движения за хора със странни предпочитания. Това може би дори е доста близо до истината, но изобщо не я прави безобидна поредица от причудливи пози. Всъщност някои от тези упражнения (наречени “асани”) могат да бъдат изключително опасни за изпълнение от нови в занаята. Какво представляват асаните? Оригиналното значениеПрочетете тук →

Какво най-важно трябва да знаем за чакрите?

Днес основна тема на разговора ще бъдат чакрите. Ще се спрем на тях, като понятие в йога и в индийската и азиатската традиционна медицина като цяло. Когато чуем за чакри, много хора веднага правилно свързват този термин понятийно с йога, индийските духовни учения и източната медицина. Знаем ли обаче всъщност какво представляват те и какви са техните особености? Произход и значение на думата Самото название “чакра” произлиза от санскритската дума за колело или кръг. По този начин древните индийски философи и лечители са избрали да наричат седемте ключови центъра в човешкото енергийно тяло, които действат като негова основа.  Всяка чакра има свои съответни характеристики иПрочетете тук →

Ползите от сутрешната медитация

Същност на медитацията Медитацията е практика за постигане на вътрешен мир. Човек насочва мисълта си към нещо конкретно като начин на дишане, усещане или определена фраза, наричаща се мантра. Целта е да се постигне максимална концентрация и пълен релакс.  Техники за медитация   Медитацията е процес, при който може да е необходимо известно време и практика, за да открие всеки най-добрия за себе си начин за пълно освобождаване на мисълта.  Отначало хората предпочитат да са сами, в тихо помещение и на приглушена светлина. С натрупване на опит медитирането става възможно дори по време на пътуване, в офиса или сред други хора в спортната зала, например.  ТакаПрочетете тук →

Какво представлява ащанга йога?

Аштанга йога е не само гимнастика. Тя е най-вече път към духовно израстване и уравновесеност. Също така, изучавайки я, ние се докосваме до житейски истини и опит, предаван през вековете. Какво представлява ащанга йогата? Преведено от санскрит, аштанга произлиза от съчетанието на думите ашта и анга и буквално означава “осем крайника” или “осем разклонения”. Това е път към йога и пълна степен на самадхи (от санскрит – триединство, най-висшата форма на съзнание, постижима посредством медитация). Под осемте разклонения визираме осемте метода, описани в Свещените Сутри, събрани от Патанжали. Яма – добродетелите Ямите в аштанга йогата са пет и включват необсебване, ненасилие, въздържане от кражби, истинност,Прочетете тук →

Какво представлява Айенгар-йога

Айенгар йогата е кръстена на името на своя създател, гуру Беллур Кришнамачар Сундарарая Айенгар, роден в Индия в началото на миналото столетие. До смъртта си през 2014 година той проповядва своите възгледи върху йога, с които цели да помогне на напредналите си ученици да постигнат съвършенство в практиката си. Тази школа се посвещава на търсенето на възможно най-близкото до идеалното изпълнение на всяка асана. Стилът й се отличава с особено внимание към детайла. Тъкмо това ги прави и толкова ефикасни. Същевременно, практиките са достъпни и за начинаещи, благодарение на помощните средства, чиято употреба е широко залегнала в тази школа. Тук е редно да се отбележи,Прочетете тук →

Какво представлява Хатха йога ?

Същност и специфики на Хатха йога  В древни времена Хатха йога се е считала за тайна и свещена практика. Тя обикновено се практикувала от най-богатите хора, както и от мъдреци, войни и всички, които искали да разберат границите на собствения си ум и тяло.  За да не бъде разказана от съвременните стереотипи, Хатха йога винаги е била занимание за мъже. Жените много рядко са били допускани до йога и едва през последните няколко години тя се е превърнала в световна тенденция. Към днешна дата няколко милиона души, предимно жени, посещават йога класове. Обикновените хора я смятат за някаква тайна магическа практика. Разказват се много мистични истории за йогаПрочетете тук →

Йога за след раждане

Йога е древна наука, обединяваща практики за хармонизиране на физическото, духовното и менталното в нас. Тя идва от северните части на съвременна Индия. В продължение на хиляди години тя е следвана от източни философи, гурута и техните последователи. В днешни дни влиянието на йога се е разраснало и разпростряло по цял свят, като влиза във физиотерапевтични програми, режими за отслабване и пречистване, програми за въздействие върху психиката и нервната система и др.  Благодарение на редицата ползи, които йогата предлага на тялото ни, в различните школи са разработени и практики, специално предназначени за бременни жени.  Възможност за изваяно тяло и след раждането  Почти всяка жена поПрочетете тук →

Виняса флоу йога или как да координират дишането си

Какво представлява йога? Думата йога има санскритски корен и буквално означава свързване. Т.е. смисълът е обединяване с Вселената, постигане на хармония вътре в нас и със заобикалящия ни свят. Йога се практикува от хилядолетия, а основите са положени в Древна Индия. В нашето съвремие тази практика има широка популярност в целия свят и се използва за ежедневни упражнения от малки и големи. В основата на йога е постигане на духовна дисциплина, за да е тялото в баланс с ума и вътрешния аз. Практикуването носи удовлетвореност, спокойствие, духовно израстване, добро здравословно състояние. Именно поради тези причини, йога упражненията имат постоянно увеличаващ се брой почитатели. Как сеПрочетете тук →

За кого е подходяща хатха йога и какви са ползите от нея?

Хата йога е чудесен начин да направим своите първи стъпки в йога. На пръв поглед изглежда, че при нея се набляга на физическата дейност. Това обаче не е съвсем така – за качеството на упражненията е важно да се изпълняват в унисон с дишането. По този начин хата йога оказва влияние на цялото ни същество. Тази школа е подходяща за абсолютно всички – както по-възрастни практикуващи, така и съвсем млади бъдещи йоги. Заниманията с хата йога могат да продължават и 20 минути, в зависимост от целта и желанията на практикуващия. Стандартно практиките траят между 40 и 100 минути (при по-напредналите). Асани В следващите редове щеПрочетете тук →

Сатянанда йога – практики, техники и асани

В края на една зима на поредица от локдауни дойде период на несигурно затопляне през пролетта. С плахото събуждане на живота всеки от нас търси начин да преодолее пролетната умора. Йога е подходящ начин да поддържаме здравето, тонуса и фигурата си в несигурни времена, когато понякога нямаме достъп до обществени спортни съоръжения поради карантинни мерки. Същевременно, за хората, които работят от вкъщи, работата и стресът понякога надделяват.  Създава се усещането, че нямаме време дори физически да стигнем до фитнес залата на две преки от нас, за да прекараме там един час в грижа за себе си. В други случаи след травма или прекарано заболяване неПрочетете тук →